AJ NÁBYTOK SI VIETE VYROBIŤ SAMI

Áno, dá sa to. V súčasnosti sú firmy, ktoré Vám pripravia materiál a vy si ho doma iba "poskladáte". Nejedná sa však o nábytok, ktorý si kúpite v obchode a doma zložíte. Ide o nábytok na mieru. Vyžaduje si to viac zručnosti. Žiadne špeciálne náradie nie je potrebné. Takto dokážete ušetriť a ak Vás to baví je to spojením príjemného s užitočným.

 

Takýmto spôsobom sme si doma vyrobili knihovnicu, skriňu v chodbe aj posteľ v izbe. Začína to ceruzou, metrom v ruke a papierom na ktorý sa prenesie myšlienka. Následne je potrebné pripraviť sumár dielcov. Stačí dať pozor na to, aby boli správne odpočítané hrúbky materiálov a aby sedeli rozmery. V domácich podmienkach čokoľvek dorezávať je obtiažné. Platí známe 100 x meraj a raz rež :). 

V porezovom pláne sa vyznačia strany, ktoré sa majú na dielcoch olepiť. Spôsob akým sa to určuje závisí od dodávateľa, ktorý to bude spracovávať. V našom prípade to bola jednoduchá excelová tabuľka. Dodávateľ dielce narezal a olepil. Zostalo nakolíkovať, spraviť povrchovú úpravu (v prípade prírodnej dýhy), pospájať a namontovať. Skrinky sa dajú spájať aj pomocou skrutiek no drevenými kolíkmi a lepidlom je to presnejšie a podľa môjho názoru aj pevnejšie pričom nie je vidieť skrutky. Šablóna na kolíkovanie sa dá kúpiť za ca 100 eur





Knihovnica z prírodnej dýhy. Povrchová úprava olej.


Pripravený materiál na skriňu a posteľ





Celá skriňa je zavesená na stene



Machová zástena



Finálna podoba s podsvietenou zástenou. Dvierka sa otvárajú na systém push. 



Takto sa dá "skryť tlačiareň"





Na vrch sa osadí matrac a na šuflíky sa doplnia úchytky



Ak sa ti tento blog páči prispej na kávu kliknutím na obrázok nižšie.




Komentáre

  1. Diery na pánty už sú hotové alebo je tiež treba vyrobiť?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si ich vrtal avsak tam kde mi pripravovali dielce vedia aj odvrtat

      Odstrániť
  2. Zdravím, pekná práca! Ak to nie je tajné, môžete, prosím, uviesť firmu, resp. dodávateľa?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Porez a material dodal Centroglob SNV

      Odstrániť
  3. Super práce! Mám známeho, ktorý si takto tiež vyrába vlastný nábytok. Jeho ale práca s drevom vždy bavila, takže v jeho prípade je to iba prirodzený vývoj. Dokonca mám od neho doma zopár kúskov. Asi najkrajší je konferenčný stolík, ktorý mám v obývačke. Ten je z skutočne prekrásneho kusu dreva. Navyše sa perfektne hodí k mojej sedačke Chesterfield, ktorú v obývačke taktiež mám. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára