AJ NÁBYTOK SI VIETE VYROBIŤ SAMI

Výsev trávnika a realizácia automatickej závlahy

Po zimnom spánku a rozmrznutí pôdy sme sa pustili do trávnika.
Ako prvé sme upravili povrch "bránami" za malým traktorom. Myslel som si, že hrudy hliny sa týmto odstránia, no nestalo sa. Povrch bol stále na výsev trávneho semena nedostatočný, no postačoval na realizáciu zavlažovacieho systému. 

Nad tým či realizovať automatickú závlahu, alebo nie som dosť dlho premýšľal. Po prečítaní rôznych článkov som sa nakoniec pre automatickú závlahu rozhodol. Tento článok píšem cca po roku odkedy som závlahu realizoval a preto môžem povedať, že rozhodnutie bolo správne. Bez automatického zavlažovania vypestovať a udržiavať pekný trávnik na takejto ploche je takmer nereálne. Viem to posúdiť podľa susedov, ktorí závlahu nemajú, ale naspäť k realizácií. Pre návrh závlahy bolo potrebné spracovať projekt. 


Návrh zavlažovacieho systému som vypracoval v spolupráci s predajcom systému od ktorého som zistil základné zásady navrhovania. Finálny projekt zavlažovacieho systému uvádzam vyššie.  Systém automatickej závlahy som volil Hunter. Trasy vedenia potrubí na výkrese boli zároveň reálne trasy (z realizácie závlahy žiaľ nemám viac použiteľných fotografií). Pre osadenie potrubí a postrekovačov som nechal vykopať minibágrom ryhy hĺbky cca 40 cm. Následne som uložil potrubie a pripojil postrekovače. V skutku sa nejedná o nič komplikované a zvládne to každý kto je aspoň trocha zručný. 


Po uložení potrubí a postrekovačov som zahrnul výkopy a zapojil rozdeľovače, riadiacu jednotku a ostatné príslušenstvo. Na obrázku zapojené rozdeľovacie boxy a elektromagnetické ventily.

Na rad mohla prísť definitívna úprava povrchu. Na to som zabezpečil tzv. zakladač trávnika, alebo taktiež nazývaný "spätná fréza". Asi jediný stroj, ktorý si dokáže poradiť s každým typom pôdy a dokonale ju pripraví na výsev. Na nasledujúcom obrázku zakladač trávnika. 

Stav pred úpravou povrchu zakladačom trávnika.

Stav po úprave povrchu zakladačom trávnika. Pripravené na výsev trávneho semena.

Pripravené na výsadbu. Pred výsadbou trávneho semena som aplikoval štartovacie hnojivo

Barenbrug Universal jedno z najkvalitnejších trávnych osív.

Tráva nasadená. Automatická závlaha nastavená v cykloch tak, aby nedošlo k vysušeniu povrchu. Ako náhle dôjde k uschnutiu trávneho semena po vyklíčení dochádza k jeho zničeniu. Dosiahnuť "trvale" vlhký povrch bez automatického zavlažovania nie je pri takejto ploche možné. 

Týždeň po výseve

10 dní po výseve

20 dní po výseve

Ak sa Vám tento blog páči môžete jeho tvorbu podporiť ľubovoľnou sumou kliknutím na obrázok nižšie. Ďakujem.




Komentáre

  1. Dobrý deň.
    Môžte podrobnejšie opísať ako ste postupovali pri aplikácií trávneho semena? Zapracovávali ste ho do pôdy aj hrabľami a následne celú plochu valcovali?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry den, travne semeno bolo iba vysiate. Nijako dalej som nezapracovaval. Valcovanie v mojom pripade nemalo vyznam. Aj som to skusal ale po prejdeni valca nebola ziadna zmena kvoli typu a tvrdosti pody. Takze iba vysiate sejackou a zavlazovane 😉

      Odstrániť
    2. Dobrý deň. Ďakujem za odpoveď.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára